Nascholing

Wil jij in de klas ook aan de slag met vernieuwing binnen bèta-, wetenschap- en techniekonderwijs, maar weet je niet waar je moet beginnen? Met de trainingen van WisMon leer je alles over 21e-eeuwse vaardigheden en duik je in de wereld van het innovatieve onderwijs.

Trainingen voor leraren & docenten


WisMon is gespecialiseerd in innovatief onderwijs. Wij bieden, naast gastlessen en lessenreeksen, trainingen voor leraren en docenten aan binnen de thema’s onderzoekend en ontwerpend leren, robotica en programmeren, en virtual reality. Onze trainers hebben een achtergrond in het onderwijs en richten zich tijdens de trainingen op de praktische toepassing in de klas. Zo ga je aan het eind van elke training naar huis met een stevige theoretische basis en lesmateriaal dat aansluit op het curriculum om direct in je lessen te gebruiken. Al onze trainingen kunnen ook voor een team bij jullie op school worden georganiseerd. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Robotica en programmeren



Robotica in de klas

Wil je werken aan de digitale geletterdheid van leerlingen, maar vraag je je af hoe? Tijdens deze training leer je wat computational thinking is en hoe je robotica in de klas kunt inzetten om de digitale vaardigheden van leerlingen te ontwikkelen.


Onderwijsrobot NAO in de klas

Met NAO de onderwijsrobot wordt robotica-onderwijs leuk voor leerling én leerkracht. Gebruik NAO als onderwijsassistent of leer leerlingen programmeren en werk samen met NAO aan hun digitale geletterdheid. Na deze training heeft NAO voor jou geen geheimen meer.


Eerste hulp bij een robot in de klas

Willen jullie op school met robots in de klas werken, maar weten jullie door alle mogelijkheden niet waar je moet beginnen? Met een training van WisMon leer je alle ins & outs van robots in het onderwijs.


Ontwerpen met robotica

Robots zijn niet alleen geschikt om kinderen te leren programmeren. Je kunt een robot ook inzetten om aan andere 21e-eeuwse vaardigheden van leerlingen te werken. Ontdek tijdens onze inspirerende training hoe je robots in kunt zetten voor ontwerponderwijs.


MakeX robotwedstrijd

Ben je klaar voor dé robotwedstrijd van het jaar? Na de MakeX-training van WisMon bereid je je leerlingen voor op een wereldwijde robotcompetitie waarin naast programmeren en ontwerpend leren vooral ook plezier en samenwerken centraal staat.

Onderzoekend en ontwerpend leren



Onderzoekend en ontwerpend leren bij de bètavakken

Behandel je verschijnselen uit natuurkunde en techniek of geef je les in een bètavak in het voortgezet onderwijs en wil je je lessen verrijken met onderzoekend en ontwerpend leren? Na deze training heb je genoeg inspiratie om met leerlingen aan hun 21e-eeuwse vaardigheden te werken tijdens het behandelen van de lesstof.


Onderzoekend leren met de TI-Nspire CX

De TI-Nspire CX kan door leerlingen eenvoudig gebruikt worden voor hun eigen onderzoek. Zo kun je onderzoekend leren op een speelse manier in je lessen verwerken én benut je alle mogelijkheden van de grafische rekenmachine.


Ontwerpend leren met biomimicry

Alhoewel biomimicry nog relatief onbekend is in Nederland, kun je biomimicry in de klas inzetten om allerlei leuke ontwerpvragen te beantwoorden. Gebruik de natuur als inspiratie en ga op een verfrissende manier met ontwerpend leren aan de slag!


Ontwerpend leren met de 3D-printer

Een 3D-printer is tegenwoordig in vele klaslokalen te vinden. Maar worden alle mogelijkheden van de 3D-printer ook benut in de klas? Tijdens deze training duik je in de wereld van ontwerpend leren en ontdek je welke toegevoegde waarde de 3D-printer in het onderwijs kan bieden.

Virtual Reality



Virtual reality in de klas

Virtual reality (VR) is een technologie die het onderwijs kan verrijken. Maar hoe zorg je dat VR van toegevoegde waarde is in de klas? Na deze training weet je hoe je VR in je lessen kunt inzetten en ben je in staat om een VR-toepassing te gebruiken.


Virtual reality in de klas - The next level

Zet jij virtual reality (VR) al in de klas in en wil je nu je eigen VR-content maken? Tijdens deze training maak je 360 gradenfoto’s en -video’s, en creëer je je eigen 3D-visualisaties voor persoonlijke VR-lessen. Ben jij klaar voor de volgende stap in VR-onderwijs?


TeachVR - Virtual reality voor het onderwijs

Wanneer je virtual reality (VR) op school wil gebruiken, is TeachVR een logische keuze. Niet alleen zijn er bij het TeachVR-platform talloze VR-lessen om uit te kiezen, je kunt ook eenvoudig je eigen lessen maken en klassikaal lesgeven. Na deze training weet je alles van TeachVR en geef je met gemak interessante VR-lessen.

Contact

Wil je meer informatie? Op werkdagen zijn wij bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur.