Gastlessen en lessenreeksen

WisMon verzorgt gastlessen en lessenreeksen waarin leerlingen de wereld van bèta, wetenschap en techniek kunnen ontdekken. De perfecte manier om jouw leerlingen voor deze thema’s te enthousiasmeren en hun 21e-eeuwse vaardigheden te ontwikkelen.

Bèta, wetenschap en techniek

WisMon is gespecialiseerd in innovatief onderwijs. We bieden, naast trainingen voor leraren en docenten, gastlessen en lessenreeksen aan binnen de thema’s onderzoekend en ontwerpend leren, robotica en programmeren, en virtual reality. Met hun enthousiasme voor het onderwijs nemen onze docenten de leerlingen mee in de wereld van bèta, wetenschap en techniek, en werken leerlingen op een interactieve manier aan hun 21e-eeuwse vaardigheden. Al onze gastlessen en lessenreeksen zijn te koppelen aan een thema en/of vak naar keuze. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Robotica en programmeren



Robotproeftuin - gastles

In de Robotproeftuin van WisMon maken leerlingen kennis met diverse robots die ze zelf leren programmeren. Samen duiken we in de wondere wereld van robotica en helpen we leerlingen op een leuke manier hun digitale geletterdheid te verbeteren.


Ontwerp je eigen robot - lessenreeks

Wil je leerlingen stimuleren om te leren vanuit hun eigen nieuwsgierigheid en creativiteit? In deze lessenserie gebruiken we robots om leerlingen met behulp van ontwerpend leren hun digitale vaardigheden te laten ontwikkelen.


Programmeren kun je leren - lessenreeks

In deze lessenreeks laten we leerlingen zien dat programmeren helemaal niet moeilijk hoeft te zijn. Met verschillende robots en programmeertalen verbeteren we op een leuke manier de digitale geletterdheid van leerlingen en kan elke leerling op zijn eigen niveau een robot programmeren.


Robotwedstrijd MakeX - Kick-off voor leerlingen

Zijn jullie klaar voor dé robotwedstrijd van het jaar? Na de MakeX-workshop van WisMon is jullie robotteam goed voorbereid op alle uitdagingen die jullie tijdens de MakeX robotwedstrijd tegen kunnen komen.

Onderzoekend en ontwerpend leren



Wetenschapper in de dop - Muziek & Kunst - lessenreeks

Als echte wetenschappers gaan leerlingen op onderzoek uit. Door de koppeling met de bètavakken natuurkunde, biologie en scheikunde krijgen leerlingen een nieuwe kijk op de wereld van muziek en kunst.


Wetenschapper in de dop - Beweging - lessenreeks

Als echte wetenschappers gaan leerlingen op onderzoek uit. Door de koppeling met de bètavakken natuurkunde, biologie en scheikunde krijgen leerlingen een nieuwe kijk op de wereld van beweging.


Onderzoekend leren met de TI-Nspire CX - gastles

De TI-Nspire CX kan door leerlingen eenvoudig gebruikt worden voor hun eigen onderzoek. Zo wordt onderzoekend leren op een speelse manier in de les verwerkt én benutten leerlingen alle mogelijkheden van de grafische rekenmachine.


Ontwerpend leren met de TI-Nspire CX - lessenreeks

De grafische rekenmachine kan worden gebruikt om oplossingen voor de plastic soep te bedenken. In deze lessenreeks staat ontwerpend leren centraal zodat leerlingen hun creativiteit optimaal kunnen benutten in de strijd tegen het plastic.


Ontwerpend leren met biomimicry- lessenreeks

De natuur is de perfecte inspiratiebron voor lastige ontwerpvragen. Tijdens deze lessenreeks ontdekken leerlingen wat biomimicry is en gebruiken ze biomimicry om duurzame ontwerpen te maken.


Ontwerpend leren met de 3D-printer - gastles

Hebben jullie een 3D-printer op school, maar vinden jullie het lastig om deze op een waardevolle manier in de les te gebruiken? Tijdens deze gastles laten we leerlingen kennismaken met de mogelijkheden.

Virtual Reality



Virtual reality in de klas - gastles

Benieuwd naar de mogelijkheden van virtual reality (VR) op school? In deze gastles laat WisMon zien hoe je VR in de les kunt inzetten.


Virtual reality in de klas - lessenserie

Benieuwd naar de mogelijkheden van virtual reality (VR) op school? In deze lessenreeks laat WisMon zien hoe je VR in de les kunt inzetten.

Contact

Wil je meer informatie? Op werkdagen zijn wij bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur.