Gastlessen en lessenreeksen

Wil jij dat jouw leerlingen 21e eeuwse vaardigheden ontwikkelen en tegelijkertijd geënthousiasmeerd worden voor bèta en technologie? WisMon verzorgt gastlessen en lessenreeksen binnen de thema's robotica en programmeren, onderzoekend en ontwerpend leren of virtual reality.

Gastlessen en lessenreeksen door WisMon

Met onze specialisatie in innovatie in het onderwijs bieden wij gastlessen en lessenreeksen aan binnen de thema's robotica en programmeren, onderzoekend en ontwerpend leren en virtual reality. Met hun enthousiasme voor bèta en technologie én het onderwijs, nemen onze docenten de leerlingen mee in de wereld van bèta en technologie. Wij verzorgen gastlessen en lessenreeksen op po, vo en ho. Al onze gastlessen en lessenreeksen zijn te koppelen aan een thema en/of vakinhoud naar keuze. Wil je meer weten? Neem contact met ons op.

Robotica en programmeren



Robotproeftuin - gastles

Laat je leerlingen zich verwonderen in de wereld van robotica en enthousiasmeren voor programmeren. In de robot proeftuin maken de leerlingen kennis met diverse robots zoals onze humanoïde robot NAO, de technische mBot of de schattige Codey Rocky. Leerlingen leren hoe ze de verschillende robots kunnen programmeren en kunnen hun eigen robot bouwen. Meer informatie >>


Ontwerp je eigen robot - lessenreeks

Wil je leerlingen stimuleren om te leren vanuit hun eigen nieuwsgierigheid, creativiteit en daarnaast helpen met het ontwikkelen van hun digitale vaardigheden? In deze lessenserie, verzorgd door WisMon, ontwerpen, bouwen én programmeren leerlingen aan de hand van een ontwerpvraag hun eigen robot. Zo maken leerlingen aan de hand van de ontwerpcyclus kennis met ontwerpend leren, robotica en programmeren. Meer informatie >>


Programmeren kun je leren - lessenreeks

Programmeren moeilijk en alleen maar voor nerds? Nee joh! In deze lessenreeks laten we leerlingen zien dat programmeren helemaal niet moeilijk hoeft te zijn en dat iedereen het kan leren. Met leuke unplugged activiteiten gecombineerd met robotica en programmeren maken we programmeren toegankelijk en leuk voor iedereen. Meer informatie >>

Onderzoekend en ontwerpend leren



Wetenschap, wat is dat eigenlijk? - gastles

Wat is wetenschap? En waarom hebben niet alle onderzoekers een labjas aan? In deze gastles krijgen de leerlingen een kijkje in de keuken van de wetenschap. Een echte wetenschapper vertelt wat er allemaal komt kijken bij het doen van onderzoek, en de leerlingen gaan aan de slag met een eigen wetenschappelijk onderzoekje. Meer informatie >>


Technologie en ontwerpen - gastles

Hoe kun je oplossingen bedenken voor de wereld om ons heen? Hoe kun je creatieve ideeën vertalen naar tastbare technologische producten? In deze gastles maken leerlingen kennis met de technologie om ons heen en hoe hier problemen mee kunnen worden opgelost. Ze leren creatief denken en gaan aan de slag met het maken van een eigen ontwerp. Meer informatie >>


De leerling als onderzoeker/ontwerper - lessenreeks

In deze lessenserie kruipen de leerlingen in de huid van een onderzoeker of ontwerper. Binnen een bepaald thema leren leerlingen de verschillende stappen van een onderzoekscyclus of ontwerpcyclus doorlopen. Ze verkennen een thema, zetten hun eigen onderzoek op of ontwerpen hun eigen schets, voeren hun eigen onderzoek uit of realiseren hun eigen ontwerp, trekken conclusies/optimaliseren hun ontwerp en leren presenteren en reflecteren op hun onderzoek/ontwerp. Meer informatie >>

Virtual Reality



Virtual reality experience - gastles

Op schoolreisje naar Mars of een bezoekje aan de binnenkant van een plantencel? In deze gastles geven wij de leerlingen een virtual experience binnen een onderwerp naar keuze. Uitermate geschikt om bijvoorbeeld bepaalde lesstof levendiger over te brengen, of bepaalde concepten tastbaarder te maken.
Meer informatie >>


Je eigen virtual reality - lessenserie

In deze lessenserie ervaren leerlingen niet alleen virtual reality, maar maken ze hun eigen virtual reality experience! De leerlingen gaan zelf op onderzoek uit en maken onder begeleiding van WisMon hun eigen storyboard die ze vervolgens tot leven brengen in een virtual reality experience met hun eigen gemaakte 360 beelden. Op deze manier gaan de leerlingen actief aan de slag met de lesstof en beleven ze de lesstof letterlijk en figuurlijk! Meer informatie >>

Contact

Wil je meer informatie? Op werkdagen zijn wij bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur.