Robotica en programmeren

Wil je leerlingen helpen met het ontwikkelen van hun digitale vaardigheden? Van een docententraining tot een gastles programmeren, met WisMon worden 21e eeuwse vaardigheden toegankelijk voor zowel docenten als leerlingen.

Aan de slag met robotica

In de huidige samenleving zijn digitale vaardigheden onmisbaar. Het is daarom niet zo gek dat computational thinking in het curriculum wordt opgenomen. Deze benadering helpt leerlingen om problemen met behulp van digitale middelen logisch op te lossen. Robotica is voor leerlingen een leuke manier om deze vaardigheden eigen te maken. Maar hoe sluit je hier als leerkracht op aan?



Bij WisMon bieden we advies, trainingen en gastlessen aan om docenten en leerlingen kennis te laten maken met robotica-onderwijs. Hierbij wordt robotica ingezet om meer te leren over computational thinking. Na de algemene training heb je als docent genoeg kennis in huis over computational thinking om het toe te passen in je lessen. Daarnaast kun je een robotspecifieke training volgen met praktische tips en lesmodules. Zo kan iedere docent vol vertrouwen met robots werken in de klas en wordt programmeren kinderspel.

Ondersteuning door WisMon

Advies, visie en implementatie

Zijn jullie je op school aan het oriënteren op het gebied van robotica of programmeren? Van het bespreken van de mogelijkheden, het schrijven van een visie tot het opstellen en uitvoeren van een implementatieplan. Met onze expertise in innovatie en achtergrond in het onderwijs helpen we jullie graag op weg.
Neem contact met ons op >>

Docententrainingen

Wil jij in de klas ook aan de slag met robotica en programmeren, maar weet je niet waar je moet beginnen? Met een docententraining van WisMon leer je alle ins&outs en ga je naar huis met concreet lesmateriaal dat direct toepasbaar is in de klas.

Bekijk hier onze trainingen>>

Gastlessen en lessenreeksen

Wil jij dat jouw leerlingen 21e eeuwse vaardigheden ontwikkelen en tegelijkertijd geënthousiasmeerd worden voor bèta en technologie? Met een gastles of lessenreeks robotica en programmeren van WisMon leren de leerlingen op een leuke manier programmeren.

Bekijk hier onze gastlessen>>

Onze robots

Wij van WisMon geven diverse docententrainingen en gastlessen rondom verschillende robots.
Bekijk hier de kenmerken van de robots en kies de robot die het beste bij jullie past!


NAO

De NAO geeft een presentatie, helpt met rekenen en taal of leert de leerlingen programmeren. Met NAO in de klas wordt programmeren kinderspel!
Meer informatie >>

mBot en mRanger

Met de mBot en mRanger bouwen de leerlingen hun eigen robot. Start met programmeren in Scratch en maak vervolgens de overstap naar C++.
Meer informatie >>

Codey Rocky

Voor de gamedesigners in spe is er de Codey Rocky.
Beginners sturen Codey aan in Scratch, de ervaren programmeurs bouwen hun eigen game in Python. Meer informatie >>

TI-Innovator Rover

Geen computers in de klas? Geen nood! Deze TI-Innovator Rover programmeren je leerlingen namelijk gewoon met hun grafische rekenmachine.

Meer weten?

Interesse? Is er naast het standaard aanbod behoefte aan een verdiepende docententraining op maat of zijn jullie op zoek naar een specifieke gastles die bijvoorbeeld aansluit bij een thema of schoolvak? In overleg is het ook mogelijk om een lessenreeks rondom robotica en programmeren te verzorgen. Neem contact op met WisMon voor de mogelijkheden.

Contact

Wil je meer informatie? Op werkdagen zijn wij bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur.